خواص میوه خشک

خواص میوه خشک و ۷ معجزه آن برای بدن انسان

میوه خشک به یکی از تنقلات محبوب این روزها تبدیل شده است. در صورتی که مصرف میوه خشک از دیرباز در بین ایرانیان جایگاه خاصی داشته است. برای مثال از گذشته مصرف زردآلو، آلو و انجیر به شکل خشک در بین مردم بسیار رواج داشته است. همچنین استفاده از میوه خشک در سایر جوامع و فرهنگ ها رواج داشته بعنوان مثال در گذشته بسیاری از کشور ها مانند هندوستان از میوه خشک برای افزایش انرژی ، افزایش سیستم ایمنی بدن ، بهبود هضم غذا و…. استفاده میشد.

چرا باید میوه خشک مصرف کنیم؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که، مصرف میوه خشک بهتر است یا میوه تازه؟ در واقع مصرف روزانه میوه به هر شکلی توصیه می‌شود. اما چون نمی‌توان در تمام روزهای سال میوه تازه را تهیه کرد. می‌توان به مصرف میوه خشک رو آورد و از خواص میوه خشک بهره‌مند شد. میوه‌ها منابع تغذیه مهمی هستند که بسیاری از مواد معدنی نظیر ویتامین‌ها و فیبرها را در خودجای داده‌اند. بعبارتی میوه تازه تمام محتوای آب خود را از دست داده و به میوه خشک کوچکتر و با ارزش غذایی بالا و پر انرژی تبدیل میشود.

توصیه پزشکان

پزشکان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان و بیماری‌های خود ایمنی، باید منابع غنی از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر را در رژیم غذایی خود جای دهید. به جرات میتوان گفت میوه های خشک تمام این خواص را در خود جای داده است. مصرف میوه‌های مختلف به کارکرد صحیح بدن کمک می‌کند. میوه‌های خشک سرشار از ویتامین‌های مختلف هستند. می‌توانید در تمام طول سال آن‌ها را مصرف کنید. برای مثال می‌توانید در فصل تابستان به جای میوه تازه پرتقال، از برگه پرتقال استفاده کنید.

استفاده از میوه خشک چه مزایایی دارد؟

تهیه میوه خشک از قدیم در بین ایرانیان رواج داشته است. برای مثال کشمش، انجیر و زردآلوی خشک‌شده از تنقلات ثابت سفره‌ شب یلدا، عید نوروز و دیگر ایام سال بوده‌اند. امروز اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه‌هایی که می‌توان با کمک آن‌ها میوه خشک باکیفیت و البته سالم تهیه کرد. استفاده از میوه‌ها به صورت خشک بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است. فواید میوه خشک بسیار زیاد است و پزشکان توصیه می‌کنند این تنقلات سالم را جایگزین تنقلات ناسالم و غیرطبیعی کنید.

مزایای میوه خشک

استفاده از میوه خشک مزایای فراوانی دارد. برای مثال این میوه‌ها سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. همچنین می‌توانید برای پذیرایی از میهمانان خود از میوه خشک استفاده کنید. با تنقلات سالم از عزیزان خود پذیرایی کنید. علاوه بر این میوه‌های خشک، بهترین میان وعده برای کودکان هستند و مواد مغذی مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین می‌کنند.

بایدها و نبایدهای مصرف میوه خشک کدام‌اند؟

مصرف میوه خشک مزایا و خواص زیادی برای سلامتی بدن انسان به همراه دارد. اما در هنگام مصرف این تنقلات لذیذ نباید از کالری و کربوهیدرات موجود در آن‌ها غافل شوید. اگرچه که میوه‌های خشک دارای قند طبیعی هستند. اما نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید. به طور میانگین مصرف ۱۰۰ گرم میوه خشک در طول روز کافی است و نیاز بدن به مواد معدنی و ویتامین‌ها را رفع می‌کند.

مهم‌ترین فواید و خواص میوه‌های خشک کدام‌اند؟

مصرف میوه‌های خشک مختلف مثل میوه خشک زردآلو، کشمش، آلو و انجیر فواید زیادی برای بدن دارد.

برخی از مهم‌ترین فوایدی که مصرف میوه خشک برای بدن دارد به شرح زیر است :

  • جلوگیری از ابتلا به کم خونی دوران قاعدگی در بانوان
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • تقویت بینایی
  • پیشگیری از یبوست
  • درمان بیماری‌های تیروئیدی
  • کمک به نرمی و لطافت پوست

اگر به دنبال تهیه یک میان وعده سالم، مغذی و تقریبا کم کالری هستید، توصیه می‌کنیم برای خرید انواع میوه خشک اقدام کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*